Ha a gazdaság fő célja az emberi szükségletek kielégítése, hogyan lehetséges, hogy azok, akik e munka oroszlánrészét végzik, mégis láthatatlanok a hagyományos közgazdaság számára? Mi történik, ha a pénz helyett a gondoskodás lenne a gazdaság középpontjában? Mit tanulhatnak a közgazdászok egy teológustól? ...
Dhammananda Bhikkhuni, az első teljes értékű felszentelésen átesett apáca Thaiföldön, 2001. február 6-án kapta meg a novíciusi felszentelést. Szülőhazájában addig nem lehetett felszentelni nőket, ahol akkoriban körülbelül 300 000 férfi szerzetes volt, és egyetlen felszentelt nő sem. Ehelyett Srí Lankára kellett utaznia, ahol a bhikkhuni (szerzetesnői) vonal csak három évvel...
Amióta a patriarchátus létezik, azóta a női nem a férfihoz képest kerül meghatározásra. Simone de Beauvoir (1969) ezért beszél a nőről úgy, mint a Második Nemről, akinek a létezése és önmagáról alkotott képe egy férfiuralmi rendben konstituálódik már évezredek óta. Itt nemcsak arról van szó, hogy a nőiességről (hogy mi...
Az egyik teljesen hivatalosnak szánt, kormányzatilag támogatott portálon jelent meg a következő főcímmel egy cikk: „A magyarok döntő többsége elutasítja a genderideológiát”. Alatta a sok hasonló tartalmú komment között olvastam egy olyat is, amelyik azzal kezdődött, hogy „ez egy toxikus destruktiv ideológia” Erre válaszoltam a következőt:...
"Ha a következő Dalai Láma nő lesz, akkor csinosnak kell lennie." Így fogalmazott Őszentsége, a tizennegyedik Dalai Láma, amikor a 2019-es BBC interjúban újra megkérdezték, hogy mi a véleménye arról, hogy az örököse egy nő legyen.
Nincs olyan vallási intézmény, amely egyértelműen elismerné patriarchális vagy szexista voltát. Általánosságban az összes vallási intézmény azt az üzenetet közvetíti saját vallásáról, hogy az egyenlően kezeli a nőket, és így nincs értelme beemelni a feminista kritikai megközelítéseket.