Állami támogatással pörög a biblicista fundamentalizmus. Gyerekek és felnőttek is részt vehetnek azon a rajzpályázaton, amely az evolúció tagadásáról és a bibliai alapú kreacionista szemlélet népszerűsítéséről szól, és aminek egyik szponzora az Emberi Erőforrások Minisztériuma. Vajon egy jövőbeli Nemzeti alaptanterv iránymutatásai szerint a lapos Föld elméletével is meg kell majd ismerkedniük a diákoknak?
Fotó: www.idntimes.com
Eddig marginális jelenség volt, legfeljebb a fundamentalista szemléletű egyházak és hívek bel- és magánügyének számított a biológiai evolúció, valamint a földtörténeti korok és folyamatok – amik ugye ellentmondanak a bibliai teremtéstörténetnek – tagadása. Történelmi egyházban is szolgál olyan lelkész, aki úgy véli, a dinoszauruszok azért haltak ki, mert nem fértek fel Noé bárkájára. Egy – „színváltós”, mindig az aktuális kormányzattal jó viszonyt ápoló – neoprotestáns karizmatikus felekezet vezető teológusa szerint pedig lehet ugyan, hogy létezett evolúció, de az nem Istentől, hanem a Sátántól való, továbbá vezető lelkésze hisz abban, hogy az emberi történelem hatezer éves.
Amint azonban a Qubit is beszámolt róla, mára már kormányzati támogatás mellett – az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő, vagyis a köznevelésért is felelős minisztérium (EMMI) pályázati feladatainak ellátásáért felelős szerve szponzorálásával –, az adófizetők forintjaiból is zajlik a bibliai alapú, az evolúciót elvető, áltudományos kreacionista szemlélet propagálása.
Az Örömhír Alapítvány által meghirdetett és az EMMI által támogatott rajzpályázaton olyan műveket várnak, amely azt várja el a pályázótól, hogy bemutassa:
- Milyennek képzeli el a teremtés napjainak egyes mozzanatait?
- Milyen lehetett a teremtés előtti és utáni világ?
- Milyen volt az állatok békés együttélése?
- Milyen lehetett az első dinoszaurusz pár az Édenkertben?
- Mit szóltak vajon az akkor élő dinók az épülő Nóé bárkájához?
- Milyen lehetett a dinók és az emberek kapcsolata?
Egy jövőbeli Nemzeti alaptantervben számítsunk tehát arra, hogy az iskolai természet- és történettudományi tananyag radikális átalakítására kerül sor? Amely előírásai szerint biológia, (természet)földrajz és őstörténet órákra már nem tankönyvvel, hanem egy Szentírással a hónuk alatt kell érkezniük a nebulóknak, hogy megértsék, mi végre is teremtettek az élőlények erre a – később az első emberpár bűnével terhelt – világra.
Csillagászati ismereteik elmélyítése pedig feltehetően arról fog szólni, miért tévtanítás a gömbölyű (geoid alakú) Föld teóriája, és hogy elsajátítsák a zetetikus asztronómia (lapos Föld) tudományát.
Megjegyzés: A bejegyzés címe nem utal Thomas L. Friedman És mégis lapos a Föld – A XXI. század rövid története című könyvére.
Szerző: Galambos László, szociológus, a Felszabtér Blog alapító szerkesztője